6947 48 88 21 (+98)  info@atisun.com

آیا به زودی تاچ پدهای مجزا جایگزین موس می‌شوند؟ اپل، HP و دیگر برندها روی این مساله سرمایه گذاری کرد‌ه‌اند. در این مدت زمان کوتاهی که به آغاز به کار رسمی ویندوز 8 مانده است، آنچه زیاد به گوش می‌رسد واژه “لمسی” است.

صفحه نمایش‌های لمسی، تبلت‌ها، اسلیت‌ها (Slate)، پنل‌های لمسی اضافه شده به لپ تاپ‌های قدیمی و قابلیت لمسی شدن در دسکتاپ‌ها همه و همه از هر راهی که شده خود را وارد دنیای لمسی‌ها کرده‌اند. در این تب و تاب لمسی شدن، مایکروسافت هم تمام تمرکز خود را معطوف تاچ پدها کرده است و حتی در برنامه‌های جاه طلبانه شرکت‌های جزیی مثل سیناپتیک نیز حرف از لمسی شدن به گوش می‌رسد.

در حالی که همه جا سخن از پدیده لمسی شدن است، گرایش‌های مهم دیگری در پشت صحنه در حال شکل‌گیری می‌باشد. زمانی بود که وقتی حرفی از تاچ پدهای مجزا به میان می‌آمد مفهوم و شکل ناشناخته‌ای در ذهن ایجاد می‌شد (حتی ترک پد جادویی اپل نیز در ابتدای کار نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند) اما باید گفت که امروزه این ابزارها جایی در میان دیگر ابزارهای کامپیوتری برای خود باز کرده‌اند، به ویژه در سیستم‌هایی که امروزه با تاچ پد ارایه می‌شوند.