6947 48 88 21 (+98)  info@atisun.com

در مقاله گذشته ما درباره آنتی ویروس‌ها صحبت کردیم و تاکید داشتیم که اولین قدم برای حفظ امنیت کامپیوتر، نصب یک آنتی ویروس خوب است، اما همچنین اذعان داشتیم که تنها داشتن یک آنتی ویروس خوب برای حفظ امنیت کافی نیست، بلکه راه زیادی را تا داشتن یک سیستم با امنیت باید طی کرد. در قسمت دوم از این سری مقالات به یکی دیگر از مکمل‌ها جهت ایمن کردن کامپیوتر در برابر تهدیدهای سایبری سری زده‌ایم و آن را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر تا حدودی با اصطلاحات و واژه‌های کامپیوتری آشنایی داشته باشید، حتما با این واژه رو به رو شده‌اید، Firewall یا دیواره آتش! اما این واژه به چه معنا است و عملکردش در یک سیستم کامپیوتری چگونه است؟

حتما برایتان پیش آمده با خواندن خبر سرقت از یک ساختمان، احساس نگرانی درباره منزل و وسایل داخل آن کرده و به این فکر افتاده باشید که خانه خود را در برابر این تهدیدها ایمن کنید، مخصوصا وقتی آن خبر حکایت از ایراد داشتن سیستم حفاظت خانه داشته باشد! اولین اقدام شما برای ایمن ساختن ساختمانتان چیست

؟ آیا دست به کار می‌شوید و از ایمن بودن و غیر قابل نفوذ بودن مسیرهای ورودی و خروجی ساختمان مطمئن می‌شوید؟ اگر هم امنیت خانه‌تان برایتان خیلی اهمیت داشته باشد احتمالا برای ساختمان از سیستم‌های پیشرفته دزد گیر استفاده می‌کنید تا مانع ورود افراد ناشناس شوید.

اما اگر به کامپیوتر شما هم از این قبیل حملات شود چی؟ راه مقابله با سرقت اطلاعت ثبت شده روی کامپیوتر شما چیست؟ در این قسمت از مقاله به شما می‌گویم که فایروال چیست و چرا وجود آن به همان اندازه آنتی ویروس ضرورت دارد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.